چند رسانه ای (کتاب، مقاله، ویدیویی و صوتی)


99%

آیین دوستیابی
دیل کارنگی
  • نوع محصول: صوت
  • زمان: 1ساعت
  • قیمت: 120,000 2,000 تومان

99%

کتاب آیین دوست یابی در 6 بخش ارائه شده است که هر کدام از این بخش ها شامل نکات مفیدی می باشد که مطمئناً با استفاده از این راهها می توانید به بهبود روابط خود با دوستان خود و همیچنین پیدا کردن دوستانی سازگار باخلاق خود کمک کنید .

فصل اول آیین دوست یابی:

فنون اساسی سلوک و رفتار با دیگران

اگر مایل به داشتن عسل هستید، به کندو لگد نزنید!

انتقاد و خرده‌گیری ممنوع:

انتقاد اخگر خطرناکی است که ممکن است در مخزن غرور افراد انفجار ایجاد کند. انتقاد افراد را در حالت دفاعی فرو می‌برد و وادار به توجیه خطاهای خود می‌شوند. جالب است بدانید از میان  هر صد بار خطایی که اشخاص مرتکب می‌شوند به‌ ندرت می‌توان افرادی را یافت که برای بیش از یک خطا خود را سرزنش کنند، به عبارت بهتر کمتر کسانی هستند که از هر صد خطایی که انجام می‌دهند، بیشتر یکی از خطاها را قبول کنند و مستوجب سرزنش بدانند. انتقاد کردن این خطر را هم دارد که به غرور گران‌بهای فرد لطمه وارد کند و حس مهم بودن آن‌ها را زیر سؤال ببرد که نتیجه‌ی آن انتقاد برانگیخته شدن احساس کینه و دشمنی است.

فصل دوم آیین دوست یابی:

درک راه سلوک با دیگران یک راز بزرگ است.

برای وادار کردن افراد به انجام کاری فقط یک‌راه وجود دارد:

در طرف مقابل، میل انجام آن کار را به وجود بیاوریم.

فراموش نکنید که جز علاقه‌مند کردن افراد به انجام کارها راه دیگری وجود ندارد. تنها راه وادار کردن شما به انجام کاری که مورد رضایت من است، این است که آنچه را شما می‌خواهید در اختیارتان بگذارم یا به شما بدهم. عمیق‌ترین انگیزه در نهاد آدمی میل به مهم بودن است.

دکتر جان دیویی: به عبارت خودمانی‌تر همه ما مایل هستیم که دیگران ما را مهم تلقی کنند و “در میان سرها،سری به‌حساب آورند”

به گفته‌ی دیل کارنگی: تردیدی ندارم که اگر میل سوزان مهم بودن از همان آغاز در میان انسان‌ها و نیاکان ما وجود نداشت، توفیق این تمدن چشمگیر و خیره‌کننده برای بشر حاصل نمی‌شد.

فصل سوم آیین دوست یابی:

وقتی به شکار ماهی می‌روید با خود طعمه ماهی می‌برید و بر سر قلاب کرم یا ملخ می‌زنید تا ماهی را شکار کنید، به ماهی چیزی می‌دهید که آن را دوست دارد.

چرا در برخورد با انسان‌ها این‌چنین برخورد نمی‌کنیم؟

چرا ما همیشه باید از چیزی که به آن احتیاج داریم یا دوست داریم حرف بزنیم؟

مگر نه این‌که چنین عملی خودخواهانه و غیرمنطقی است؟

اگر می‌خواهید دیگران را متقاعد کنید که کاری که می‌خواهید را انجام دهند به خواسته‌ها و مسائل موردعلاقه‌ی آن‌ها دقت کنید.

مثلاً اگر می‌خواهید پسرتان سیگار نکشد (این مسئله‌ی موردعلاقه‌ی شماست) او را نصیحت نکنید و که کاری که شما دوست دارید را انجام دهد بلکه او را با مثال‌هایی متقاعد کنید که کشیدن سیگار او را از رسیدن به موارد موردعلاقه‌اش بازمی‌دارد، مثلاً بگوید سیگار کشیدن مانع موفقیت او درزمینهٔ ورزش مورد علاقه‌اش می‌شود.